8 Μαρ 2008

Online παιχνίδι χαρίζει ρύζι


Έξι μήνες μετά την πρώτη παρουσίασή του, το βραβευμένο, online παιχνίδι λέξεων FreeRice έχει αναδειχθεί σε φαινόμενο του Web και έχει δωρίσει έως τώρα 21 δισεκατομμύρια κόκκους ρυζιού στους πεινασμένους του πλανήτη.

"Ποτέ δε φαντάστηκα αυτήν τη γρήγορη εξέλιξη και αυτήν την επιτυχία", δηλώνει ο δημιουργός του παιχνιδιού, John Breen, συμπληρώνοντας ότι 300.000 έως 500.000 άνθρωποι παίζουν καθημερινά το παιχνίδι.

"Πέρα από την πραγματική ποσότητα του ρυζιού που "δημιουργείται" με αυτόν τον τρόπο, [το παιχνίδι] είναι και ένας καταπληκτικός τρόπος μετάδοσης του μηνύματος για την πείνα στον πλανήτη", συνεχίζει ο ίδιος.

Στο FreeRice, οι παίκτες δωρίζουν 20 κόκκους ρυζιού κάθε φορά που βρίσκουν τη σωστή ερμηνεία μιας λέξης. Έτσι, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους στα αγγλικά (ακούγοντας ταυτόχρονα και τη σωστή προφορά της λέξης), ενώ συγχρόνως δείχνουν την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα της πείνας.

Το ενδιαφέρον για το παιχνίδι είναι τέτοιο, που στο Facebook και το MySpace έχουν δημιουργηθεί ήδη πάνω από 500 σχετικά groups. Εξίσου ενθουσιασμένοι είναι και οι δάσκαλοι, που συνιστούν στους μαθητές τους να χρησιμοποιούν το FreeRice για να βελτιώσουν το λεξιλόγιό τους.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο η εκπαιδευτική κοινότητα γοητευμένη από το FreeRice. Η μεγαλύτερη κινεζική μηχανή αναζήτησης στο Internet, Baidu σχεδιάζει να διαφημίσει το παιχνίδι στην αρχική σελίδα του τμήματός της για τη φιλανθρωπική δράση και κάτι ανάλογο έκανε και το ίδρυμα Mozilla, δημιουργός του Firefox.

Από τότε που ξεκίνησε η πρωτοβουλία, έχει χρηματοδοτήσει την αγορά 21 δισεκατομμυρίων κόκκων ρυζιού, ποσότητας που επαρκεί για να διατραφούν 1,1 εκατομμύρια άνθρωποι για μία ημέρα. Ο τρόπος χρηματοδότησης είναι απλός: το FreeRice παίρνει χρήματα από εταιρείες για να τους παραχωρήσει διαφημιστικό χώρο και δωρίζει αυτά τα χρήματα στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα Επισιτισμού των Ηνωμένων Εθνών.

Οι πρώτες δωρεές κάλυψαν την αγορά ρυζιού που στάλθηκε σε πρόσφυγες από το Μυανμάρ που έχουν βρει καταφύγιο στο Μπαγκλαντές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: